اطلا عات علمی

 

 

اطلا عات علمی

سلام بر شما دانش آموزان عزیز خودم در دبستان شهید عراقی

دانش آموزان گرامی اطلا عات علمی را مطا لعه کنید زیرا هرانسانی باید اطلا عات اوزیاد باشد این ماه چند اطلا عات علمی را برای شما نوشته ام امیدوارم که مفید باشد ضمنا نظر بدهید  باتشکر

 


ـ شترمرغ در ۳ دقیقه ۹۵ لیتر آب می خورد.

ـ حس بویایی مورچه با حس بویایی سگ برابری می کند.

ـ کرم های ابریشم در ۵۶ روز ۸۶ برابر خود غذا می خورند.

ـ زمان بارداری فیل به دو سال می رسد.

ـ در یک سانتی متری پوست شما ۱۲ متر عصب و ۴ متر رگ و مویرگ است.

ـ شدیدترین نعره ها متعلق به وال ها است که برابر با صدای موتور جت است.

ـ وقتی یک نوزاد در حال گریه است با صدای ش....ش.... شما آرام می شود به این دلیل که صدای آبی که اطراف نوزاد در شکم مادر است را برایش تداعی می کند، در ضمن این یکی ازدلایلی است که چرا صدای ساحل دریا به انسان آرامش می دهد.

ـ دلفین ها همانند گرگ ها هنگان خواب چشم هایشان را باز می گذارند.

ـ با نگاه کردن به گوش حیوانات می توانیم به تخم گذار بودن یا بچه زا بودن آنها پی ببریم. بدین صورت که تخم گذاران گوششان ناپیدا و بچه زایان گوششان نمایان است، تنها یک اسثتنا وجود دارد آن هم نوعی افعی است که بچه زاست اما گوشش دقیق پیدا نیست.

ـ بیشتر سردردهای معمولی از کم نوشیدن آب است.

ـ انسان امروزی به طور متوسط ۶ سال از عمر خود را تلویزیون نگاه می کند و ۶ سال را صرف غذا خوردن می کند و یک سوم را می خوابد.

ـ موش دو پای آفریقایی از میدان دید ۳۶۰ درجه برخوردار است.

ـ مغز انسان تنها ۲ درصد از وزن انسان را تشکیل می دهد ولی ۲۵ درصد اکسیژن دریافتی بدن را به تنهایی مصرف می کند.

- سرعت عطسه یك انسان برابر است با 160 كیلومتر در ساعت

- آب دریا بهترین ماسك صورت است !

- چشم انسان معادل یك دوربین 135 مگا پیكسل عمل می كند !

- 90% سم مار از پروتئین تشكیل شده است !

- مغز در هنگام خواب فعالتر از وقتی است كه تلویزیون می بینید !

شپش سر جیست

 تذکر مهم به دانش اموزان  پایه ششم  دبستان شهید عراقی  کرمانشاه

به علت شیوع بیماری شپش در سطح شهر کرمانشاه

  کلیه دانش اموزان  باید موهای سر خویش را با 

ماشین نمره 4 به تراشند

 

دلایل شپش سر و درمان

 

شپش موی سر

شپش سر چیست؟

شپش سر (Pediculus humanus capitis) نوعی حشره انگلی است که برروی سر، مژه و ابروها یافت می شود. شپش سر روزانه چندین بار از خون انسان استفاده کرده و نزدیک جمجمه انسان زندگی می نماید. هرچند شپش سر مشکلی خطرناک نیست، اما می تواند باعث خارش شدید و غیرقابل تحمل شود. برخلاف شپش بدن، شپش سر بعنوان عاملی برای انتقال بیماری ها از فردی به فردی دیگر، شناخته نشده است. شپش سر از طریق ارتباط نزدیک فرد با سایر افراد انتقال می یابد. آلوده بودن به شپش سر به این معنی نیست که فرد آلوده بهداشت را رعایت نکرده و یا زندگی آلوده ای دارد. بعضی از افراد در اثر خاریدن زیاد سر دچار عفونت پوستی می شوند. آنتی هیستامین ها به کاهش خارش کمک می نمایند.

دلایل ابتلا به شپش سر

شپش سر، موی برروی سر را آلوده می کند. تخم های کوچک شپش برروی سر شبیه به تکه های شوره سر بنظر می رسند، اما بجای ریختن از روی سر، صحیح و سالم برجای خود باقی می مانند. شپش سر تا 30 روز برروی بدن انسان زنده می ماند. تخم های این حشره بیشتر از 2 هفته برروی سر زنده می مانند. شپش سر به راحتی پخش شده و شیوع آنها بین کودکان مدرسه رو بیشتر می باشد. شپش سر در نواحی شلوغ شایع تر می باشد.

امکان ابتلا به شپش سر در صورت موارد زیر ممکن می باشد:

  • تماس نزدیک با فرد آلوده به شپش
  • تماس با لباس و یا رختخواب فرد آلوده به شپش
  • استفاده از کلاه، حوله، شانه، روسری و مقنعه فرد آلوده به شپش

علایم ابتلا به شپش سر

علایم ابتلا به شپش سر شامل:

  • خارش شدید و آزاردهنده سر
  • برجستگی های کوچک و قرمز برروی سر، گردن و شانه ها (برآمدگی ها ممکن است پوسته پوسته شده و یا ترشح داشته باشند)
  • ذره های سفید (تخم ها) برروی پایه ی موها که بسختی کنده می شوند

چگونه شپش سر مشخص می شود؟

دیدن شپش سر ممکن ات سخت باشد. نیاز به نگاه از نزدیک برای تشخیص آن می باشد. بعد از پوشیدن دستکش سر فردیکه فکر می کنید آلوده هست را زیر نور نگاه نمایید. نور خورشید و یا نور قوی درون خانه برای تشخیص شپش برروی سر مناسب است. استفاده از ذره بین کمکی بسیار بزرگ می باشد. درصورت یافت شپش برروی سر خود و یا کودکتان سریعا میبایست نسبت به درمان شپش اقدام نمایید.

تخم شپش موی سر
تخم شپش موی سر

درمان شپش موی سر

لوسیون ها و شامپو های حاوی 1 درصد پرمترین اغلب بخوبی اثر می کنند. مواد حاوی این دارو را می توان بدون نسخه پزشک تهیه نمود. اگر این محصولات اثر نکردند، پزشک برای شما داروهایی با قدرت بیشتر تجویز می نماید. همیشه داروها را دقیقا به همان شکل که تجویز می شوند مصرف نمایید. مصرف داروها به اشتباه و یا با مقدار زیاد باعث بوجود آمدن عوارض جانبی می شود. برای مصرف شامپوهای دارویی موارد زیر را رعایت نمایید:

  • سرتان را با آب شسته و خشک کنید
  • دارو را برروی مو و پوست سرتان بمالید
  • 10 دقیقه صبر نموده و سپس آنرا بشویید
  • 8 تا 12 ساعت بعد سرتان را برای موجود بودن شپش بررسی نمایید
  • اگر شپش فعال یافتید با پزشکتان برای درمانی دیگر مشورت نمایید

همچنین شما میبایست از شر تخم های شپش ها نیز خلاص شوید، بهمین منظور:

  • از محصولاتیکه به برداشتن تخم ها کمک کرده و باعث شل تر شدن آنها می شوند استفاده نمایید. بعضی از محصولات شستشوی ظرف به حل شدن چسب تخم ها کمک می نماید.
  • تخم های شپش را با شانه های ریز از سرتان جداکنید. قبل از استفاده از شانه های ریز، از روغن زیتون برروی سر استفاده کنید، اینکار به برداشتن راحت تر تخم ها کمک می کند.
  • شانه های آهنی با تیغه های ریز بسیار محکم تر و بهتر از شانه های پلاستیکی می باشند.
  • این کار را 7 یا 10 روز بعد نیز تکرار نمایید.

زمانیکه شپش را درمان می نمایید، همه لباس ها و ملحفه های خود را در آب داغ و بهمراه پاک کننده ها بشویید. اینکار نتنها به فرآیند درمان کمک می نماید، بلکه جلوی انتقال شپش سر به سایرین را نیز می گیرد. از پزشک خود بخواهید تا کسانیکه با شما در یکجا می خوابند و لوازم مشترکی دارند نیز بمنظور نیاز به درمان برای شپش بررسی نمایند.

چشم انداز بیماری

اغلب اوقات، شپش ها با درمان مناسب کشته می شوند. با اینحال اگر شما نتوانید منبع آلوده شدن خود را پیدا و برطرف نمایید، دوباره دچار شپش می شوید.

پیشگیری از آلوده شدن به شپش

هیچگاه با افراد مبتلا به شپش شانه، برس، گیره سر، کلاه، رختخواب، حوله و یا لباستان را مشترک نشوید. اگر فرزندتان دچار شپش شده، مطمئن مسئولین مدرسه را درجریان گزارید تا هم سایر کودکان آلوده را پیدا کرده و هم در مدت آلوده بودن فرزندتان وی به مدرسه مراجعه ننماید. همچنین در صورت نیاز مدرسه باید محیط های آلوده شده را نیز تمیز نماید.

نمونه سوالات ششم بصورت چهارگزینه ی

3- در کدام گزینه، اثر با نویسنده مطابقت ندارد؟

 

1)سند باد نامه- ظهیری سمرقندی 2)جایزه- محمد رضا جمشیدی

3)کیمیای سعادت- محمد غزالی 4)لظائف المواقف- غزلتی خلخالی

 

4- در شعر زنگ انشا شاعر شهدا را به چه چیزی تشبیه نکرده است؟

 

1)شقایق 2) خورشید 3)لاله 4)چراغ

 

5- در کدام بیت از مبالغه استفاده شده است؟

1)ای سرو بلند قامت ای دوست 2)به به که شمایلت چه نیکوست

3)ز سم ستوران در آن پهن دشت 4)زمین شد شش و آسمان گشت هشت

 

6- نهاد در مصرع اول بیت زیر کدام است؟

رشته ای در گردنم افکنده دوست می برد آنجا که خاطر خواه اوست

1)رشته ای 2)گردنم 3)افکنده 4)دوست

 

7- با توجه به معانی، املای کدام گزینه نادرست است؟

 

1)هواس: قوه ای که اشیاء را درک می کند2)بدرقه: مشایعت

3)غنیمت: سود 4)موزون)بادی که از سمت شمال می وزد

 

8- کدام گزینه با بقیه هم خانواده نیست؟

 

1)معلوم 2)معلول 3)علوم 4)معلم

 

9- کدام گروه با بقه ی گروه ها متفاوت است؟

 

1)معرف،عرفان،عارف 2)مشهد،شاهد،شهید 3)مکتب،کاتب،کتب 4)علم،دانش،آگاهی

 

10- بیت زیر چند بیت دارد؟

از آن پس نهاد از بر خاک، سر چنین گفت: کای داور داد گر!

1)1 2)2 3)3 4)4

 

11- خان هفتم رستم، مبارزه با چه کسی بود؟

 

1)اولاد دیو 2)ارژنگ دیو 3)دیو سپید 4)جادوگر

 

12- به بزرگ نمایی در بین حوادث برای افزودن تاثیر و قدرت سخن، چه می گویند؟

 

1)کنایه 2)تشبیه 3)ضرب المثل 4)مبالغه

 

 

مطالعات اجتماعی:

 

13- کدام گروه از انرژی های زیر در گروه سوخت های فسیلی قرار می گیرد؟

 

1)زغال سنگ، بنزین، انرژی خورشیدی 2)بنزین، نفت، زغال سنگ

3)انرژی بادی، زغال سنگ، نفت 4)انرژی باد، انرژی آبی، بنزین

 

14- کدام یک جزء نهاده ها در کشاورزی نیست؟

 

1)بذر 2)کود 3)خاک 4)سم

 

15- سامانیان در کدام شهر، کتابخانه ای عظیم بر پا کردند؟

 

1)بخارا 2)سمرقند 3)نیشابور 4)اصفهان

 

16- مهم ترین علت پیشرفت مسلمانان ............................ بود؟

  نمونه سوالات چهارگزینه یششم ابتدایی

نویسنده منصور فرجی دبستان شهید عراقی

1)تعالیم دین اسلام 2)ترجمه ی کتاب به زبان عربی

3)حمایت فرمانروایان از دانشمندان 4)پیشرفت صنعت کاغذ سازی

 

17- کدام مورد را خداوند در سرشت انسان ها فرار داده است؟

 

1)محبت کردن 2)مودب بودن 3)احترام گذاشتن 4)خوش اخلاق بودن

 

 

هدیه های آسمانی:

 

18- وجود هماهنگی و نظک موجود در پدیده های چهان نشانه ی چیست؟

 

1)بزرگی و عظمت جهان 2)منظم بودن پدیده های جهان

3)یگانگی خداوند 4)هر پدیده را یک نفر جداگانه اداره می کند

 

19- کدام یک از سوره های زیر در مورد جهان آخرت نیست؟

 

1)زلزال 2)تکویر 3)توحید 4)قیامت

 

20- خدا در قرآن کریم حضرت ابراهیم (ع) را چه نامیده است؟

 

1)انسان کامل 2)پدر خداپرستان 3)خاتم الاانبیاء 4)پدر آزادگان

 

21- شعار مرگ بر آمریکا و بر اسرائیل با کدام یک از موارد زیر هم حانی دارد؟

 

1)تولی 2)ولایت 3)امر به معروف 4)تبری

 

22- مفهوم ((سوره ی کافرون)) در رابطه با کدام یک از موارد زیر است؟

 

1)هماهنگی و نظم همه ی جهان 2)زندگی پس از مرگ

3)مبارزه با کافران 4)تنها خدا را پرستیدن

 

 

23- عبارت قرآنی((ومما رزقناهم ینفقون)) اشاره به کدام یک از صفات افراد مومن است؟

 

1)توکل 2)نماز خواندن 3)انفاق 4)شکر کزار بودن

 

24- وقتی پاسخ احتمالی برای یک واقعیت علمی مطرح می کنیم در کدام مرحله از روش علمی هستیم؟

 

 

1)جمع اوری اطلاعات 2)فرضیه سازی 3)نظریه سازی 4)نتیجه گیری

 

25- کدام یک از منابع زیر جبران نشدنی است؟

 

1)پشم گوسفند 2)چمن 3)نفت 4)نخ

 

26- در کدام مورد زیر هر دو ماده طبیعی هستند؟

 

1)نقره، مروارید 2)الماس، شیشه 3)پشم، بنزین 4)خاک، کاغذ

 

27- کدام یک از جملات زیر درست نیست؟

 

1)هسته ی داخلی حالت جامد دارد. 2)هسته ی خارجی حالت مذاب دارد.

3)گوشته ی زیرین حالت جامد دارد 4)خمیر کره شامل پوسته و قسمت جامد گوشته

است.

 

 

 

28- کدام یک از مواد زیر طبیعی هستند؟

 

1)بنزین 2)قیر 3)پلاستیک 4)نفت خام

 

29- کدام یک از موارد زیر از ویژگی های فلز نمی باشد؟

 

1)رسانای جریان برق هستند. 2)چکش خوار نیستند.(شکل پذیر نمی باشند)

3)رسانای خوبی برای گرما هستند. 4)فلزات را میتوان شکل داد و به شکل سیم در آورد

واحدهای شمارش برای پایه ششم

6 - واحد شمارش گواهینامه : فقره
7 - واحد شمارش درب و پنجره : عدد
8 - واحد شمارش مغازه، خانه و باغ : باب
9 - واحد شمارش قاشق، چنگال، رختخواب : دست
10 - واحد شمارش درخت : اصله
11 - واحد شمارش پتو ، فرش : تخته
12 - واحد شمارش پارچه : توپ
13 - واحد شمارش تفنگ : قبضه
14 -واحد شمارش کاغذ : بند
15 - واحد شمارش مجله و کتاب : جلد
16 -واحد شمارش هواپیما و کشتی : فروند
17 - واحد شمارش سگ و پلنگ : قلّاده
18 - واحد شمارش گل و آهن آلات : شاخه
19 - واحد شمارش دایره، جهت، زاویه : درجه
20 - واحد شمارش چک بانکی : فقره
21 - واحد شمارش ماشین آلات، خودرو (اتومبیل)، تلویزیون و یخچال : دستگاه
22 - واحد شمارش گوسفند و گاو : رأس
23 - واحد شمارش پنبه : عدل
24 -واحد شمارش حمام : واحد
25 - واحد شمارش نان : قرص
26 - واحد شمارش قنات و چاه : رشته
27 - واحد شمارش عکس : قطعه
28 - واحد شمارش فیلم عکاسی و لاستیک : حلقه
29 - واحد اندازه گیری سرما و گرما : سانتی گراد
30 - واحد اندازه گیری راه : کیلومتر
31 - واحد اندازه گیری حجم آب : مترمکعب
32 - واحد اندازه گیری بنزین، نفت و گازوئیل : لیتر
33 - واحد اندازه گیری سرعت و جهت وزش باد : بادنگار
34 - واحد اندازه گیری سرعت باد : بادسنج

طرح درس  ریاضی ششم دبستا ن شهید عراقی معلم منصور فرجی

طرح درس ریاضی ششم ابتدایی مربوط به درس مختصات.

ردیف

   

هدفکلی درس

آشنایی دانشآموزانبادومحورافقیوعمودیوصفحه ی مختصات

 

 

هدف های رفتاری درس

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانش آموزان :

با مفهوم محور های عمودی وافقی در صفحه ی مختصات آشنا می شوند(دانشی )

محور های مختصات را رسم می کنندویا نشان می دهند(کاربرد)

دلیل اینکه در چه مکانی محور های افقی وعمودی به هم می رسند را شرح می دهند(درک وفهم).

از طریق محور مختصات شکل های مثلث ومربع ومستطیل را رسم می کنند(ترکیب )

اشکال هندسی را روی محور تطبیق می دهند (ارزش گذاری )

به کار گروهی وهمکاری نمودن با یکدیگر علاقه نشان می دهند. (درونی شدن)

به مقایسه ی محور های افقی وعمودی می پردازند.(ارزشیابی )

مختصات یک نقطه در صفحه ی مختصات را به دست می آورند.

کشف رابطه های بین مختصات راس های شکل های گوناگون در صفحه ی مختصات

باانتخابراهبردرسمشکلبتوانندمسئلههاراحلنمايند. راههایحلمسئلهرابرایرسيدنبهپاسخمناسب،مرحلهبهمرحلهطینمايند.

کاربردرسمشکلومنحصرااستفادهازرسمنماد(کروشه)دراينراهبردرادرکنمايند.

بااستفادهازاشياسادهوقابلدسترسبهصورتنمادیودستورزیاينراهبردراانجاممی دهند..

 

 

ابزار ووسایل آموزش

 

 

کتابرياضیششم- رایانه وویدیو پروژکشن بر چسب امتیاز کاغذرنگیوسفيد- مدادرنگیقيچی- ماژیک های رنگی خطکشپرگار گج رنگی ، موزائیک های کلاس ، برگ های شطرنجی

 

 

 

 

محور های تلفیقی درس

این درس با دروس زیرمرتبط است:-درس هنر در هنگام رسم شکل ورنگ آمیزی

-درس بنویسیم در هنگام نوشتن درس مهارت های زندگی

در ارتباط با هوش های گاردنر بخصوص هوش های بین فردی ، درون گروهی وهوش فضایی

 

رویکردهاو روشهای

تدريس

رویکرد :چند حسی وفعالیت محورو روشاکتشافی،روشمشارکتیوگروه،- - وفردی روشپرسشو پاسخ ، سبکدستورزی،تصویریوکلامیجهتیادگیریدانشآموزان،بهرهگیریازروشنمایشی،مکاشفهای , وتوضیحی

 

دانستنی های اولیه

در پایههايقبليدانشآموزانبامفاهیمزیرآشناهستند. :

اشکال هندسی ونمودار ستونی نمودار خطی ومحور اعداد ونمايشاعدادکسری روی محور

 

مدل کلاس

با توجه به فضای فیزکی کلاسی از مدل چینش نعل اسبی استفاده می شود.

زمان

فعاليت

هایقبل

ازتدرس

۱- شروعبانامخداوسلامواحوالپرسی

۲- حضوروغياب، بیان تقویم و خواندن جمله ی مثبت وپیام قرانی

۳- رسيدگیبهوضعيتجسمانیوروانیدانشآموزان

۴- بررسیتکاليفدانشآموزان

5

ارزشيايی

تشخيصی

1- واحد های مختلف سطح رانام ببرید ؟ 2- واحد های طول را نام ببرید.؟

 

3

گروه بندی

با جهت های راست وچپ وبالا وپایین بچه ها را گروه بندی می کنیم هم جهت ها در یک گروه قرار می گیرند.

 

3

ارزشیابی رفتار ورودی (پرسش های ملاکی )

 

بچه ها در سال های گذشته محوری داشتیم که جمع وتفریق روی آن انجام می دادیم اسمش چه بود؟ نمودار خطی را چگونه رسم می کردیم ؟

 

2

 

 

فعالیت های معلم

فعالیت های فراگیران

 

ايجاد

انگيزهو

نحوهارائه

تدريس

آموزشکلامی: ايجادانگيزه:

دانشآموزانعزيز:1- چند حرکت ورزشی در جهات مختلف انجام می دهیم 2-با گج

دو محور افقی وعمودی را روی کف کلاس رسم می کنیم . یک دانش آموز در یک نقطه قرار می گیرد وبا نمایش حرکت بچه ها روی موزائیک های کلاس مثلا 3 موزا ئیک برو جلو و 5 موزائیک برو بالا به دانش آموز میرسد (دستورزی) تشویق گروهی

به هدام از گروه ا چند برگ کاغذ شطرنجی می دهیم.

از همه ی گرو ه ها می خواهیم به اسلاید شماره 2 توجه کنند و نمایند ه ی هر گروه نظرات خود را بیان کنند وپرسش های پرسیده می شود 1-چند محور داریم ؟2-محل حرت محور ها چه نام دارد ؟(اشاره به مسافرت از جای به جای دیگر )توضیحات تکمیلی را از روی اسلاید درس برای فرگیران خوانده می شود.

مسافرت ما بایک وسیله که در آن دوغذا یادوعدد درآن قرار دارد انجام می شود(کلامی )

در این موقع اسلاید شماره 3را پخش می کنیم (تصویری)بچه ها از این به بعد عد مربط به محور افقی را در کجا؟ وعد د مربوط به محور عمودی درکجا می نویسیم .

از هر گروه می خواهیم در برگه ی خود محور های مختصات را رسم کنند با مدادرنگی به گروه های دیگر نشان می دهیم .

با توجه به اسلاید شماره 4 از هر گروه می خواهیم نقطه های مشخص شده درشکل مستطیل را تعین کنند (تصویری کلامی دست ورزی ) تشویق فراگیران

بعد اسلاید شماره 5 واز هر گروه می خواهیم که مختصات یک نقطه را به دست آورند. به نماینده ها می گوییم جواب های همدیگر بررسی کنند.(تعامل گروهی )

با توجه به اسلاید شماره 6 وباتوجه به نقاط داده شده وبارسم نقاط به چه شکلی به دست می آید.؟(دست ورزی ،کلامی ،تصویری )

با توجه به اسلاید شماره ی 7 هر گروه مختصات یک رأس مربع به دست آورند.

 

 

 

 

فراگیرا ن حرکات ورزشی را انجام می دهند.

 

 

یکی از بچه ها به راست وبعد به سمت بالا حرکت می کند به دانش آموز ایستاده در یک جا می رسد

 

 

 

 

 

 

نماینده هر گروه با توجه به اسلاید پخش شده اظهار نظر می کنند.

فراگیرا ن جواب می دهند دومحور

مبدأ حرکت جایی راحرکت کردیم مبدا مختصات گفته می شود.

 

 

فرگیرا ن در گفتگو مشارت دارند

 

فراگیرا به اسلاید توجه می کنند

در بالا

در پایین

 

هر گروه با مشورت خود محور های مختصات را با استفاده از مداد رنگی وبا مشورت هم رسم می کنند.

هر گروه با توجه به رنگ اعلام شده با مشورت عدد های نقاط مشخص شده را پیدا می کنند ونماینده گروه آن را نشان می دهد

 

هر گروه مختصات نقطه را اعلام ودر صورت درست بودن سفیرا ن هر گروه به گروه ها یدیگر سر می زنند.

 

هرگروه در برگه ی خود نقطه ها به دست آورده ونقاط به هم وصل وشکل مثلث را به دست می آورند.

 

هر گروه بامشورت هم مختصات نقطه ئیمورد نظر را به دست می آورند

 

 

 

 

25

فعالیت های تکمیلی

نمایش بازی رایانه ای از طرق ویدیو پروژکشن به همی اری وهمکاری فراگیران فراگیران

4

جمع بندی ونتیجه گیری

با توجه به اسلاید شماره 8 جمع بندی ونکاتی در مورد بقیه ی جهات هم یادآوری می شود.

3

ارزشيابی

پايانی

متناسببازمانباقيمانده،مسئلههايیخارجازکتابجهتتشخيصيادگيریدانشآموزانمطرحمی نماييموازآنانمیخواهيم

3

تعین تکليف و

دعای پایانی

ازآنانمیخواهيمتمرينهایمربوط به صفحات 144 و145 درمنزلحلنمايند

دانش آموزان  دبستان شهید عراقی کرمانشاه

به  وبلاگ خودتان خوش امدید  واز مطالب علمی ودرسی پایه ششم امیدوارم نهایت استفاده را ببرید منتظر مطالب جدید باشید

جناب آقایان دانش آموزان  شماهم خوش آمدید

جناب آقای  سهپرعباسی ممنون نسبت به  فکرو نگاه زیبا یت

جناب آقای عرفان نیکان نسبت به  نمره امتحان علوم  شما  بسیار خرسند شدم  در قسمت نظر دهید نتیجه  هر آزمون  خود اعلام بفرمایید

جناب آقای عبداللهی  عزیزم ممنونت